mandag 19. mars 2012

5 millioner mennesker i Norge


Soundtrack: Kaizers Orchestra - Dieter meyers inst



Mandag den 19 mars er dagen det er 5 millioner mennesker bosatt i Norge. Den samme mandagen har jeg min aller første time til psykolog, en time jeg har utsatt i flere år. Der jeg sitter i sofaen begynner jeg å le, "dette har jeg utsatt lenge, og dagen Norge runder 5 millioner mennesker er dagen jeg endelig er her." Da jeg satt der, i en hytteblå sofa, skjelven, pulsen dunker så hardt jeg er sikker på at blodåren i halsen skal sprenge og blod fosse ut, tar jeg meg selv der jeg sitter i å prøve å virke så normal som mulig. Jeg til og med løy et par steder, for å virke mest mulig normal. Det er absurd, jeg sitter jo akkurat der i sofaen fordi jeg ikke er normal, fordi jeg ikke fungerer normalt. Og der sitter jeg og later som jeg er normal. Jeg ler, jeg smiler, "dette har jeg utsatt lenge, og dagen Norge runder 5 millioner mennesker er dagen jeg endelig er her."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE