lørdag 5. mai 2012

film film film


Jeg liker lister, jeg. Her er de beste filmene jeg har sett så langt i år, jeg er så enkel at jeg bare lister de opp uten noe om og men. Lista er ikke i prioritert rekkefølge.


Howl's Moving Castle (2004) Litt vel lang til å være en barnefilm, men første halvdel er flott. Basert på en engelsk bokserie, filmatisert av en Japansk animasjons mester.


The Prophecy (1995) Denne har jeg riktig nok sett før, men det var lenge siden. 

Jackie Brown (1997)
Jeg har sett de fleste filmene til Tarantino nå.

From dusk til dawn (1996) 


Die Hard (1988)
Endelig fikk jeg sett alle Die hard filmene jeg også. Den første er er den beste synes jeg, noe som er ganske typisk.

Blue Valentine (2010)
Om denne lista hadde vært i prioritert rekkefølge, da hadde Blue Valentine stått på toppen. For noen skuespillerpresentasjoner! Ryan Gosling og Michelle Williams som spiller et par bodde sammen i virkeligheten under innspillingen av Blue Valentine for å komme inn i rollene og øve seg på å krangle med hverandre troverdig. De fikk heller ikke treffe hverandre i virkeligheten før de begynte å spille. Reggisøren ville de skulle bli kjent med hverandre samtidig som karakterene deres blir kjent med hverandre og treffes for første gang.






The Mist (2007)
The Mist er basert på en Stephen King roman. Ekkel.

Freeway (1996)
Ekkel.

Me and You and Everyone We Know (2005)
Dette her, og den under, er veldig "min type" film, uten at jeg skal forsøke å forklare hva det betyr noe nærmere nå. Det er en dame som heter Miranda July som har lagetog spiller i begge filmene.

The Future (2011) 


Watchmen (2009)
Den første gangen jeg så denne her fikk jeg ingenting ut av den. Den andre gangen jeg så den så jeg den på en digg tv  hjemme til noen andre og da fikk jeg masse ut av den. Det er skremmende synes jeg, at jeg må gå til innkjøp av en moderne tv for å få noe ut av slike filmer som dette.

Straw Dogs (2011)
Den tok helt av på slutten. Og Eric Northman, nei unnskyld, jeg mener Alexander Skarsgård er med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama