torsdag 28. juni 2012

Hva jeg liker med serien The Sookie Stackhouse Novels

  • Sookie låner bøker på biblioteket og leser dem
  • Sookie har økonomiske problemer og faktisk bekymrer seg for det
  • Sookie bekymrer seg for huden sin når hun soler seg for mye men hun gjør det likevel
  • Sookie vasker huset når hun kjeder seg. Det gjør jeg også. 
  • Sookie er sexy and she knows it
  • Sookie er korttenkt og dum av og til and she knows it
  • Sookie jobber på en kul bar i en liten sammensveiset mystisk by
  • Sookie sitter foran speilet før hun legger seg og børster håret sitt
  • Sookie har beholdt alle de gamle møblene etter bestemoren 
  • Sookie bor i et stort hus med masse rom som hun arvet etter bestemoren sin
  • Sookie har alltid brus og blod i kjøleskapet i tilfelle hun skal få besøk








Sukk, kommer det ikke en ny bok snart. TV-serien har heldigvis begynt igjen, det hjelper.  Hvis The Sookie Stackhouse novels stopper, som det er snakk om, vil jeg sjekke ut de andre seriene til Charlaine Harris. De heter Aurora Teagarden Series, Lily Bard (Shakespeare) Series, og Harper Connelly Series. The sookie stackhouse novels er det eneste chick lit jeg noen gang har likt og vil jeg ha noe lettvint lesestoff inn i mellom de tykkere romanene, historiebøkene og diktene er det fornuftig av meg å holde meg til henne. På den måten slipper jeg å lese meg gjennom masse crap (unnskyld språket).


2 kommentarer:

  1. Likte veldig godt Sookie Stackhouse-bøkene før, men syns de tok litt av på slutten med alt heksetullet og det. Likte bøkene så mye bedre enn serien, som var knallbra den første sesongen hvor den holdt seg til boka. Ikke fullt så bra når den vandret bort derfra... Hvis du vil ha litt chick lit har jeg noen tips til deg. The Notebook av Nicholas Sparks (elsker, elsker, elsker!) og to bøker av Audrey Niffenegger: Her Fearful Symmetry (forferdelig og fantastisk på en og samme gang) og The Time Traveler's Wife. Ikke lest den siste, men sett filmen. Les de! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Da lager jeg en Iselin anbefaler liste på Bokelskere.no ;) Skriver opp The Notebook av Nicholas Sparks og Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger. Den tidsreisendes kvinne har jeg lest ;) Jeg likte den ikke noe spesielt, men den hadde sine fine setninger. Skrev av mange i notatboken min!

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama