mandag 5. november 2012


Da jeg leste i bloggen til Kristin bak bloggen Moonlight Reveries hadde hun lagt ut et dikt eller deler av et dikt av Stein Mehren som var så fint. Jeg liker det godt når jeg kommer over bloggere som leser noveller og dikt. Det er få av oss. Selv leser jeg ikke alt for mye dikt men jeg varierer det jeg leser. Her leses det barnebøker, romaner, fantasi, tegneserier, tegneserieromaner, lydbøker, noveller, faglitteratur OG diktsamlinger. Diktet vet jeg ikke hva heter, det er dumt. Jeg synes det er skikkelig skummelt og trollete.

Barndom eller en skog
Snur du deg, er den bare et billede
du har forlatt
Men et øye er igjen der inne
Og ser

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du delte det flotte diktet, Heidi :) Det er veldig fint for meg at noen skriver litt om dikt, siden jeg leser så lite av det selv. Hvis jeg får litt inspirasjon så kanskje jeg kan driste meg til å lese litt dikt selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så hyggelig <3 Godt at du liker å lese litt dikt inni mellom bøkene dine :-) Jeg kan ikke ta æren da, jeg hermet bare etter Kristin (hun som har kommentert under her). Hun er mye flinkere til å legge ut dikt enn meg.

      Slett
  2. Så koselig at du skriver om meg, jeg smiler fra øre til øre, takk! :D

    Diktet du skrev har ingen tittel, og er fra diktsamlingen Vind Runer :)
    Åh jeg elsker virkelig diktene hans, blir helt salig her jeg sitter, hehe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du smiler, nå smiler jeg også :-D

      Vind Ruter noteres! Jeg ble helt salig av diktet hans jeg også, jeg har lest det lille diktet over tjue ganger nå og blir liksom ikke mett.

      For min del må du bare fortsatte å legge ut favoritt diktene dine altså, jeg leser dem jeg!

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama