lørdag 11. mai 2013


Fra diktet PROFETI av Sigitas Parulskis.

4 kommentarer:

  1. Interessant! Spesielt siden jeg sitter her og lurer på om det er en sammenlikning eller en metafor? Jeg heller mot det første, siden et sammenligningsord er brukt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du hva, det er spesielt at du peker på det fordi det er akkurat dette som gjør at Sigitas Parulskis er utrolig slitsom for meg å lese; det er så vanskelig å vite hva som bare er et 'bilde', hva som er en sammenligning og hva som er en metafor. Det jeg synes er typisk for han er at han sammenligner en sammenligning som sammenligner en metafor! Og slik ruller bare ballen videre og videre... Tung lesning.

      Slett
    2. Hm, han sammenligner en sammenligning som sammenligner en metafor...ja men denne diktsamlingen (boken?) blir jeg nødt til å lese!

      Slett
    3. Diktsamling ja! Don't say I did't worn you.. Jeg har gitt den terningkast 1 på Bokelskere. Men har jeg forstått deg rett så stopper det ikke deg, nysgjerrig og intelligente du ;-) Blir spennende å se om du liker diktene bedre enn meg da når dagen for diktene sin tur til å bli lest er kommet!

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama