lørdag 26. oktober 2013

Hadde jeg vært kjendis


Hadde jeg vært kjendis hadde jeg alltid hatt en bok i hånden,i vesken på mine vandringer offentlig. Å vise frem boken er ikke hensikten men å vise at man leser er planen fordi det er ingenting så attraktivt som å lese.
Mine blafringer med boksider, ikke pupper, ville ikke vært et forsøk på å fremstå som belest, nei mine hensikter er renere enn så; å se kjendiser som leser sprer leserglede. Det er heller lite i verden som er så kult som å lese. Les les les. Offentlig, overalt.

Bildet lånt fra her.




10 kommentarer:

  1. Nettopp. Jeg har alltid en eller annen bok tilgjengelig. Enten selve boka, nettbrett, spiller med lydbok eller bok på telefonen. Jeg leser i lunsjen på jobb, jeg leser når jeg kommer for tidlig til avtaler/timer, jeg leser når andre vil se noe på tv som jeg ikke er interessert i, jeg leser på buss/tog og jeg leser på senga.
    Vel, jeg har jo også en del tv-serier jeg følger med på så det blir vel mest det når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg går gjerne og legger meg en time tidligere enn jeg må bare for å kunne lese på senga en stund.
    Det finnes alltids sted og anledning til lesing =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Amen! Hør hør! Ingenting som sprer leserglede som å SE noen lese. Ååå, jeg vi også ha lesebrett.

      Slett
  2. Godt sagt! Jeg har som oftest en bok med meg, men selv om jeg har lastet noen ned på mobilen har det ikke blitt til å starte på dem ennå. Det må jeg huske på når jeg sitter og venter for eksempel og har...mobilen i lommen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Supersnedig å kunne lese på mobilen. Selv har jeg ikke tatt mobilen i bruk enda på den måten, synes det er litt ekkelt å lese på så liten skjerm.

      Slett
    2. Ja, og i går husket jeg på det og leste et engelsk eventyr på vei til trening :)

      Slett
    3. Litt ubehagelig å lese på liten skjerm, men ble fort vant på det.

      Slett
    4. Vel, jeg satt i bilen altså - ikke gående :D

      Slett
    5. Ler! Forsto det he he he :-D Likevel, for meg krever det en liten innsats for tiden å i det hele tatt innstille meg på å sette meg ned å lese. At du leser på vei til jobb & trening osv synes jeg er imponerende.
      Jeg må nærmest tvinge meg selv til å lese nå. Føles godt når jeg først er i gang men leser sjeldent noe lengre enn i en time og da leser jeg treigt i tillegg.

      Slett
    6. *smile*
      Jeg fant ut at det var tid jeg ellers ikke brukte til noe annet enn å tenke, og da kunne jeg heller lese. Nå har jeg startet på Alice in Wonderland. Ingen lesesperre ennå, og jeg håper din går over snart :)

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama