lørdag 7. desember 2013

Bok av krim og thrillerforfatteren Mo Hayder filmatisert!


Bildet er lånt fra her.


Akkurat nå er jeg gira: boka Kuren (The Treatment) skrevet av forfatteren Mo Hayder er blitt filmatisert av den danske Hans Herbots. Filmen vil være på dansk, det byr meg ikke i mot, dansker er gode på krim på TV.
I år har jeg så langt lest tre bøker av Hayder og skal lese den fjerde i desember. Det som skiller dama fra andre krim og thriller forfattere er hennes evne til å beskrive brutalitet, ondskap og kriminalitet uten å vike unna for noe tabu eller ubehagelig. I love it. Jeg har lest de seks første bøkene hennes, ikke alle har falt i smak hos meg, likevel er hun en skribent jeg gjerne leser.

Trailer
til filmen som heter De Behandeling på dansk, den vil ha premiere helt i slutten av januar to tusen og fjorten.


Mo Hayder. Heit. Bildet lånt fra her.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE