torsdag 20. august 2015

Yess




Jeg elsker byen badet i sol som grepet om en ladet pistol.
Jeg elsker bruset fra gamle trær som står å henger og er døden nær.

Jeg elsker stemmene som strømmer ut og det er natt før de forsvinner litt og blir til latterJeg elsker når luften dirrer av torden før striregnet kommer stormende mot jorden
Når heten trykker, fuktig og klam, og alle de gale mennesker stikker hodene sine frem
Jeg digger beatet som dunker nedenfra cafen mens jeg ligger her og tenk at pen
Da er det sommer og ingen ting er pes, det ekke no stress, jeg bare sitter her og tenker
Yess det er sommer og ingenting er pes, det ekke no stress, jeg bare sitter her og tenker

Jeg elsker å ligge i parken og myse opp mot alle de rare skyene der oppe
Sitter på fortauetskafene vår og drikke, og alt beveger seg så sakte at vi får tid til å kikke
Dette blir den beste sommern vi har hatt,vi skal bade nakene i havet hver natt
Og elske saltet og våte i det fri, å være musestille når mennesker går forbi

Da er det sommer og ingen ting er pes, det ekke no stress, der bare sitter her og tenker
Yess det er sommer og ingenting er pes, det ekke no stress, jeg bare sitter her og tenker

Sangen Yess av musikkgruppen Folk og røvere. Les det som et dikt. Det er digg.

2 kommentarer:

  1. Her skulle du hatt en "liker" knapp, for den ville jeg trykket på - flere ganger :-) NYT sola og varmen!!

    SvarSlett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama