torsdag 10. september 2015

Diller i august 2015



1. TV-serien Kourtney and Khloey take the Hampsons. Hjernedødt og fantastisk. Tenk å være rik og ha gode gener. Noen har flaks.

2. Hobbiten på lydbok. På norsk. Ferdig med den nå. (Nå hører jeg samme lydbok som bok jeg leser. Ligger hele tiden litt foran med lydboka (gjør engelsken letter e lese. A Tale of Two cities av Dickens).

3. Savne den irriterende naboen som jeg ble glad i som flyttet.

4. TV-serien Firefly (gjensett)

5. Serinity-filmen (gjensett)

6. Transformer-filmene (1,2,3). Bare den første er bra.

7. Lese et helt Filmmagasin.

8. Prøvelese manus. Bok kommer ut høsten 2016.

9. Filmen Whiplash. Se den!

10. Grosch (øl)

11. Sove for mye.

12. TV-serien Breaking Bad

13. Bære ting for søss som flyttet

14. Mammas hjemmelagede jordbærsyltetøy som var kjempe søtt og alt for rennende så jeg ble sittende å sleike fatet etter frokost, eller senere, da jeg ble lei av det; spise en bit brødskive med en teskje jordbærsyltetøy rett fra plastikkboksen. Jeg er kultivert.

15. Hjemløse kattunger (ta ansvar, kastrer katten din)

16. Skrive bokanmeldelser (døh)

17. Sangen Do It Again av Pia Mia (bestevenn med Kylie Jenner), Chris Brown (damehater) og Tyga (kjæresten til Kylie Jenner)

18. Fotografi kjøpt av Thomas Jergel på utstillingen hans. Har ikke fått det enda da. Og veggene mine er murvegger, vet ikke hvordan jeg skal gå hengt det opp. Men en støtter opp vennene sine.

19. Telenorbutikken, har bodd der, måtte sende inn mobilen til reperasjon to ganger.

20. Musikkplater fra 1970-tallet.

21. Jonathan Franzen med lydboka Freedom. Men jeg hørte den ikke ferdig, leverte den tilbake på biblioteket. Fortsatt å høre A tale of two cities i stedet siden jeg begynte å lese den også.

22. Prøve å lese Dickens på nettbrettet. Tuuungt! På engelsk! Dickens på norsk er ostekake, på engelsk murstein.

23. Forfatteren Lars Saabye Christensen

Sove for mye, sa jeg det? ZzzzzZzZZZZZzzzzzz. Kastrer katten din, hun eller han, sa jeg det? Hvis ikke er du faktisk en del av problemet, for mange katter, for få GODE hjem!

Ingen av bildene under er fra august men september, fordi jeg hadde ikke min egen mobil da, den var til reperasjon. TO ganger. Bodde på Telenorbutikken, sa jeg det? Sov der i telt, tok med kosepleddet mitt, spilte spill på alle mobilene der til utstilling.





Lille. Hva gjorde du ute alene? Lillepus, tok ikke mamman
din vare på deg? Tok ingen ansvar? 

Finn tærne. 





Søss sa stolt det er en designer-kaffekopp.
Jeg sa det er en gakk gakk-kopp. Med nebb.
Jeg er visst ikke så kulturel. White trash.
Jeg trudde jeg skulle drikke fra nebbet. Da jeg
drakk det vanlig som hun sa sølte det kaffe over hele meg fra
nebbet. Jeg tror fortsatt det er meningen en skal drikke fra tuten.
Så jeg gjorde det.  






Eller de burde innføre dopauser på kino. Plis?

Fra en av dagene jeg var bakfull. Jeg tenker fortsatt på geitebabyn som kom bort i filmen.
Har lyst til å dø når jeg tenker på den. Lille. 

Slik så ikke jeg ut da jeg var atten.
Jeg jobbet på Bensinstasjon, bodde i en kjellerleilighet,
gikk i bomullstruser og var ofte bustete på håret i mangel på
å bry meg. Gikk i en skinnjakke, passet unger for en voksen venninne
og gikk skole. Gikk overalt og tok toget mye. Hørte mye på Queen B og Pearl Jam.
Og Jack White. Og så mange sære filmer. Og jobbet på sykehuset. Og var ganske flink en stund.




Dumpsterdiving. Det brukte jeg også å gjøre for 2-3 år siden.
Men føler meg for gammel for det nå. Jeg lærte opp henne. 







2 kommentarer:

  1. Whiplash er fantastisk! Nå fikk jeg lyst til å se den på nytt. *-*

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaaa. Skal se den igjen jeg og, men vil la den synke inn noen måneder til først. Mektig film!

      Slett

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE