onsdag 25. november 2015

Diktet albumet 'the college dropout' av kanye west


1
jeg var på lesesalen
med de nye solbrillene 
jeg ropte hysj da noen snakket 
de nye solbrillene får meg til å 'hallusinere' eller noe


2.
jeg satt på lesesalen
følte meg som bob dylan spilt av cate blachett
tok av meg solbrillene
følte meg 'vanlig' igjen
noen ropte navnet mitt
jeg tok på meg solbrillene
løp av sted
gjemte meg på handikaptoalettet
det stod et eller annet om paris hilton der


3
jeg satt på lesesalen
tok av meg solbrillene
kikket ned på førsteutkastet mitt 
'yes, dette blir så gull'
tok på meg solbrillene
gikk ut av lesesalen
la meg på en benk 
tror ikke jeg tenkte på noe spesielt 


4
jeg satt på senga 
spiste knekkebrød 
hørte en lyd utenfor vinduet 
reiste meg for å ta en titt 
faen 
glemte solbrillene på lesesalen 


5.
jeg skulle sende en tekstmeldning
glemte hvem jeg skulle sende til 
sendte til meg selv i stedet
hvor faen er solbrillene
finnet nye på ebay
... lett


6
jeg ser noen utenfor vinduet mitt 
jeg kaster en kopp ut av vinduet 
gjemmer meg bak gardina
fniser litt
kaster en kulepenn
kaster en markørpenn også
innbiller meg at gardinstanga faller ned 
jeg blir 'avslørt' 
uhu 
fniser litt
kaster en bok 
don delillo, 'underworld' (1997)
savner solbrillene så hardt 
fester rosa post-it-lapper på øyelokkene
'bedre enn ingenting'
angrer på at jeg kastet 'underworld' (1997)
går ut og henter den 
glemmer å ta av meg post-it-lappene
fniser litt 
tenker på de nye solbrillene jeg bestilte på ebay 
yes 
blir så gull
føler et eyeblikk at 'the sky is the limit'



Fra side 113 i boka alle forteller meg hvor bra jeg er i tilfelle jeg blir det av Audun Mortensen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama