mandag 2. april 2018

DILLER I FEBRUAR 2018






1. På tur med hunden kom vi over en syk måse. Vi ringte først politiet som ordnet så viltnemda tok kontakt med meg for nærmere beskrivelse av sted. Måsen ble funnet og fikk en mildere død.


2. Jeg er ikke perfekt, jeg også har kapitalistiske svakheter, jeg endte opp på kjøret, svak og lett påvirkelig lastet jeg ned Wish-appen. Jeg gikk til innkjøp av noe jeg har siklet etter sident tidlig barndom. En makuleringsmaskin! Å makulere er lunt.


3. En dag spiste jeg 3 middager, til frokost: burger, til middag: baligryte, til kveldsmat: pizza. Ville tilstander.



4 Mine nye hvite jobbsko. Jeg blir så glad av sko.


5. Lage meg vann med sitronskiver i (uten skall).


6. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tisset på meg hjemme i februar, men det var mange. Jeg nådde ikke frem til do, selv med den minste desiliter i blæra. Følelsen av å måtte tisse var ekstrem. På en tur med hunden i mørket var full-blære-følelsen så intens at jeg måtte sette meg på huk langs stien og trekke ned buksa og TISSE. Det kom nesten ingenting! Jeg mistenker urinveisinfeksjon - men hvem vet. Jeg dro ikke til legen, drakk masse sitronvann og vasket trusene mine flittig. Det gikk over.
Jeg tuller ikke - jeg tisset på meg mange ganger om dagen. Ganske befriende egentlig. Tilbake til barndommen, men uten bleier denne gangen.


7. Å ikke lese skjønnlitteratur nesten.


8. Sliten og lei kuldegradene.

OSTEKAKE

9. På hybelen jeg leier er det et vindu som har trukket i hele vinter. Når du satt på stuen kunne du kjenne en kald trekk - alltid. Nå går det an å lukke vinduet helt igjen. Åh, så godt!


10. Hund med vond rygg. En MR-maskin i Trondheim som ikke ville. Hund fraktet tilbake fra maskinen allerede begynt å våkne fra narkosen. Da hadde han ligget inn i maskinen i nesten en time. Det var forsinkelser så vi satt i over en time og ventet før det ble vår tur. Bildene ble ikke tatt og vi venter enda på at maskinen skal fikses så vi kan kjøre tilbake. Dette er så utrolig kjedelig. Hadde jeg hatt kjørekort skulle jeg kjørt til Oslo tatt MR der sporenstraks. Når jeg skriver dette i begynnelsen av april er fortsatt ikke maskinen fikset!!




11. Biblioteks-salg. Jeg kjøpte meg 4 kasserte bøker. 


12. Den nye Pepsi-Max med ingeær. 


13. Den elektriske fotvarmeren brukes som varmeteppe på den vonde ryggen til hunden. Åh, hvor han digger det! Noe så enkelt - også så effektivt for å lindre smerter!


Den elektriske fotvarmeren er den hvite tingen. Har pakket rundt
beskyttelse i tilfelle han skulle ha fått varmeskade. Min mamma
trodde jeg puttet han inn i varmeputen. Nei da, jeg legger den bare PÅ
ham. Varmer godt slik også. 


14. Det er kaldt. Hvor er våren, jeg venter. 




15. Pianisten (2002) - igjensett. 

Bildekilde: Pinterest.com

16. Black Panther (2018) på kino.

Bildekilde: Pinterest.com


Jeg har også en Musikkblogg



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE